Podtlaková pumpa pro odvzdušnění brzd GEKO
Kód: HN-G01155Detailní popis produktu
Podtlaková pumpa pro odvzdušnění brzd + výbava, kufr, GEKO
- Kovová pumpa opatřená přehledným manometrem, která umožňuje dosáhnout podtlaku až -0,7 baru a přetlaku do 3 barů, vhodná pro odvzdušnění brzd..
- Spojovací hadičky, 3 krátké, 2 dlouhé - 600mm
- 2 nádobky o objemu 120ml
- 14 ks připojovacích svorek a konektorů
Pumpa lze přepnout na sání nebo vytvoření tlaku. Přepínání probíhá pomocí posunutí černého kroužku vepředu na pumpě.
Proč měnit brzdovou kapalinu
Brzdová kapalina je hygroskopická, tedy má schopnost pohlcovat vzdušnou vlhkost. Tím klesá její bod varu a negativně se mění i její provozní vlastnosti. Tím, že klesá její bod varu (u nové kapaliny je větší než 230 °C) dochází k tomu, že při déletrvajícím brzdění vzniká vysoká teplota a u kapaliny, ve které je i sebemenší obsah vody se voda mění v páru. Vzniklá pára je stlačitelná, a tak snižuje účinky brzdové kapaliny.
Nestačí tedy pravidelně kontrolovat např. obložení, ale i množství a kvalitu brzdové kapaliny zejména s ohledem na bod varu.
Výměna brzdové kapaliny není složítá a je proveditelná i v domácích podmínkách.
Kdy měnit brzdovou kapalinu a jak často?
Výrobci automobilů zpravidla doporučují výměnu brzdové kapaliny ve lhůtě od 1 do 3 let. Záleží na kvalitě brzdové kapaliny a provozních podmínkách. Není-li takové doporučení k dispozici, pak se obecně výměna běžné kapaliny provádí ve lhůtě do 2 let.
Doporučujeme si nechat v autorizovaném servisu přeměřit bod varu a tím i prověřit kvalitu brzdové kapaliny.
Specifikace pro výměnu brzdové kapaliny
181°C a více - výměna není nutná
171°C - 180°C - výměna se doporučuje
170°C a méně - výměna je nutná!
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.